Deklaracja dostępności
Zespół Szkół Samorządowych w Stradunach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony https://szkolastraduny.elk.gmina.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
- Strona jest w pełni zgodna pod względem technicznym.
- Strona jest częściowo zgodna pod względem treści na niej zawartej:
pliki PDF, DOC, DOCX itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie);
serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) - lub są skanami dokumentów. Niektóre pliki do pobrania są niedostępne cyfrowo - skany. Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych oraz lektora języka migowego.
niektóre treści zostały opublikowane w serwisie z grafikami, które zawierają tekst, ponieważ treść na grafice była niezbędna do skutecznej komunikacji.
Wyłączenia: mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
Informujemy o możliwości zgłaszania uwag, opinii i sugestii przez osoby ze szczególnymi potrzebami, a także ich rodziny i opiekunów dotyczących problemów natury architektonicznej, technicznej, cyfrowej, czy też informacyjno-komunikacyjnej z jakimi zmagają się oni podczas kontaktów z placówką. Zgłoszenia można dokonać bezpośrednio w sekretariacie szkoły lub na adres e-mail: zssstraduny@gmail.com
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do p. Kamila Hańczyc, zssstraduny@gmail.com. (087) 619 66 90
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Zespół Szkół Samorządowych w Stradunach nie posiada aplikacji mobilnych.
Dostępność architektoniczna
Budynek Zepołu Szkół Samorządowych w Stradunach, Straduny ul. Kościuszki 40, 19-300 Ełk.
1. Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Budynek główny szkoły jest wolny od barier architektonicznych tylko na poziomie parteru (podjazd do wejścia na poziom parteru - znajdujący sie po lewej stronie budunku oraz toaletę dla niepełnosprawnych).
Drugi budynek (sala gimnastyczna) jest wolny od barier architektonicznych poziomych i pionowych (posiada podjazdy, dostosowaną do potrzeb osób niepełnosprawnych szatnię i toaletę oraz windę).
Szkoła zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń wyłącznie w sposób wizualny.
W budynku głównym szkoły istnieje możliwość samodzielnej ewakuacji osobom ze szczególnymi potrzebami tylko z poziomu parteru. Natomiast w drugim budynku (sala gimnastyczna) w/w osoby mają możliwość samodzielnej ewakuacji z piętra za pomocą windy, a z poziomu parteru - wyjściami ewakuacyjnymi z podjazdami.
2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Na parterze znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osoby niepełnosprawnej, poruszającej się na wózku inwalidzkim.
3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Brak platform, pętli indukcyjnej, oznaczeń brajlowskich oraz informacji głosowych.
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Publicznie dostępne miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych znajdują się przed budynkiem.
5. Informacja o sprawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
6. Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848